Under de senaste åren har Decon vuxit och utvecklats. Vi har välkomnat nya bolag, format starkare samarbeten och fortsatt vårt arbete med att skapa ökad frihet för alla de människor som berörs av vårt engagemang. För att spegla denna resa och den kultur vi tillsammans skapar, är det nu dags att uppdatera vårt visuella uttryck.
Varför en ny logotyp?
Den tidigare logotypen förknippades starkt med ett produktcentrerat Decon. Men sedan 2014 har vi varit på en annan resa. En som sätter människan i centrum. Vår vision ”Creating Freedom” handlar inte om produkter, utan om känslan av frihet och glädje vi vill möjliggöra. Det är ett leende hos användaren, en lättnad hos en anhörig, eller en ny självständighet som skapas.
Med den nya logotypen tar vi ett visuellt steg in i detta mänskligare och mer samtida Decon. Den är mjukare, enklare och mer inbjudande och den bär fortfarande med sig vår historia och vårt DNA.
En logotyp för hela Decon-familjen
Vi är idag ett nätverk av företag i olika länder med olika bakgrunder. Vår nya visuella identitet är framtagen för att skapa samhörighet. Både för oss som jobbar här, och för de nya kollegor och varumärken som kommer att ansluta i framtiden. Alla ska känna sig hemma i Decon-familjen.
Tillsammans skapar vi frihet
Detta är mer än bara en logotyp. Det är ett uttryck för vår kultur där vi lyssnar, bryr oss och bygger lösningar som gör verklig skillnad. Vi ska vara den vänliga och lyhörda aktören i en annars tekniskt fokuserad bransch. Den som sätter människan först.
Vi ser fram emot att tillsammans implementera vår nya identitet i både stora och små sammanhang – och att fortsätta skapa frihet, tillsammans.