E-Move
Lättvikt, driftssäker, naturlig och designtrygg.
Nu behöver du inte längre anpassa dig efter produkterna! E-Move är marknadens första drivringstyrda drivaggregat som anpassas efter dina behov.




Motor | AC servomotor, 24V 110W x 2 |
Batterityp | NiMH, 24V x 6,7Ah / L i-ion, 25V x 10,08Ah |
Hjul | 7 kg |
Totalvikt | NiMh 17 kg / Li-ion 18 kg |
Ökad stolbredd | Max 1.8 cm/sida |
Hjuldimensioner | 20”, 22”, 24”, 25” or 26” |
Lufttryck | 6 Bar, 600 kPa |
Hastighet | 0–8,5 km/h |
Max körsträcka vid fulladdade batterier | Ca 18 km med NiMH / Ca 27 km med Li-iON |
Säkring | 30A (flat) |
Max brukarvikt | 150 kg |
Max backtagningsförmåga | 6 grader |
CE märkning | Enligt MDR 2017/745 class 1 |
Användarinstruktioner | Se brukarmanual |
Batteriladdare | 100 to 240V AC, 50/60Hz |
Laddtid | Ca 3 h NiMH / ca 4 h Li-iON |
Vad får jag när jag beställer E-Move?
- 2 motordrivna hjul i storleken 20”, 22”, 24”, 25” eller 26”
- 2 rostfria drivringar
- Av/På knappen på höger sida
- Programmerbar enligt unik behov:
- Extra kraft framåt (0–100%)
- Extra kraft bakåt (60–100%)
- Svängkänsligheten
- Hemiplegi (enhandsdrift)
- Känslighet i vänster drivring
- Känslighet i höger drivring
- Korrigera obalans i armstyrka
- Inställbar hastighetsbegränsning - Batteri + batteriladdare.
- En batteriväska ingår när du väljer batteri under sätet eller bakom ryggen
- Svensk manual
- 2 års garanti
För standardutrustning se “Varudeklaration”
Anpassa din E-Move
Om du beställer en E-Move med andra drivringar eller däck än standardutförande, ange bara artikelnumret. Vi justerar automatiskt priset.
Beställ rätt adapter
För en E-Move behöver du beställa två likadana adaptrar (1xV/1xH).
Om den adapter du behöver inte finns i vår lista, kontakta oss.
Tillbehör och batteriposition
Kolla om det finns några tillbehör du vill lägga till. Om du vill ändra batteriets standardposition, ange din önskade position i beställningen.
Kontrollera din order och leverans
Granska din orderbekräftelse noggrant. Vid fel eller oklarheter, kontakta oss omgående.
Vid mottagandet, kontrollera förpackningen för eventuella skador. Om skador upptäcks, kontakta oss innan du kvitterar mottagandet av produkterna.
Retur & Reklamation
Returinstruktion
Enligt Decons kvalitetspolicy ska våra produkter levereras i rätt kvalité. Vid en reklamation ska hanteringen förlöpa så smidigt som möjligt med snabb och effektiv uppföljning gentemot kunden. Alla reklamationer är lika viktiga för oss och har alltid högsta prioritet. För att kunna göra en korrekt och snabb bedömning behöver vi så mycket information som möjligt inklusive dina kontaktuppgifter ifall vi behöver kompletterande information för efterföljande återkoppling.
Anmälan om Retur / Reklamation
Du hittar vår Retur/Reklamationsblankett på hemsidan, fyll i och skicka den till:
E-post: info@decon.se. Ange ”Reklamation” i rubriken.
- Blanketten kommer att registreras hos Decon och tilldelas ett reklamationsnummer.
- Vid behov av mer information kommer Decon kontakta angiven kontaktperson.
- Vid retur av produkt: Bifoga kopia på Retur/reklamationsblanketten i försändelsen.
- Märk försändelsen med ” Reklamation”.
- Vid fel på huvudprodukt, skicka komplett enhet (alla hjul, batteri, kablar, laddare etc.).
- Återkoppling från Decon sker via ordererkännande.
Adress för retur:
Decon Wheel AB
Södra Ekeryd 119
314 91 Hyltebruk
Retur / Reklamation
Returnera inte några produkter innan Retur/reklamationsblanketten skickats till E-post: info@decon.se. Vid retur av produkt, bifoga kopia på Retur/reklamationsblanketten och märk försändelsen med ”Reklamation”.
Innan produkten kan returneras till Decon, ber vi er kontrollera att alla
- ytor som kommit i kontakt med brukaren desinficeras enligt instruktioner i bruksanvisningen,
- produkter som returneras ska om möjligt packas om i den förpackning som de levererats i,
- produkter/artiklar som beställs eller tas emot av misstag måste returneras i originalförpackningen,
- produkter ska returneras inom 30 dagar eller enligt avtal,
- nya varor ska returneras i oanvänt skick.
Transportskada
Får du en skadad leverans från Decon, ska du inte ta emot den. Dokumentera gärna med foto. Anmälan av produkter som blivit skadade under frakt accepteras endast om vi har blivit meddelade inom 24 timmar efter leverans och när transportörens följesedel har markerats som "skadad".
Garanti
Om du vill göra ett garantianspråk, vänligen meddela oss via vår Retur/reklamationsblankett.
Decon´s produkter levereras med garanti enligt gällande avtal och omfattar funktionsfel, materialfel och tillverkningsfel som uppkommer vid normalt användande under gällande garantitid.
Garanti täcker inte:
- fel som uppstår/kan uppstå via normalt slitage.
- förslitningsdetaljer som t.ex (men inte enbart) batterier, däck/slang, bromsbelägg etc.
- fel förorsakat av bristfälligt underhåll.
- skador orsakade avsiktligt eller genom oaktsamhet.
- fel som uppkommer genom underlåtenhet att följa bruksanvisning
- fel som uppkommer genom otillåten modifiering/ombyggnad av produkten.
Vid en garantiåtgärd behöver vi få den felaktiga produkten i retur. Bifoga en kopia av Retur/ reklamationsblanketten, följesedel etc. för identifikation av reklamerad produkt. Emballera produkten väl för att skydda mot transportskador, stötar etc.
Märk försändelsen med ”Reklamation”.
Garantireparationer kan, efter godkännande från Decon, utföras av personal/tekniker utbildad av Decon. Decon har beslutsföreträde i garantifrågor.