Yomper
Yomper är ett elektrisk drivaggregat som kompletterar din manuella rullstol. Yomper hjälper och underlättar för dig i backar, på ojämn mark eller att bemästra vardagshinder.




Totalvikt | 6,2 kg |
Vikt Yomper (utan batteri) | 4,65 kg |
Max. brukarvikt | 150 kg |
Batterityp | 24V10Ah lithium-ion |
Laddningstid | 4 timmar |
Motoreffekt | 250W |
Max. motorkraft | 450 W |
Räckvid | 34km (med det stora batteriet, standard) |
Max. backtagning | 9 grader |
Lägen | 2 lägen (inomhus och utomhus) |
Garanti | 2 år |
“Vad får jag när jag beställer en Yomper”
En Yomper drivenhet
En EasyGo kontrollbox
En transportväska
Körprofilen kan följande parametrar ändras:
-Inomhus eller utomhusläge
- Max. acceleration (0-100%)
- Max. hastighet (0-100%)
Batteri + batteriladdare
Svensk manual
2 års garanti
För standardutrustning se ”Vad får jag när jag beställer en Yomper”.
Kontrollerar att Yomper är kompatibel med din rullstol och att det är minst 190mm utrymme från axeln ner till marken.
Beställ den nödvändiga adaptern (fast ram eller kryssram)
Titta på vår hemsida för uppdaterad information eller kontakta oss om du inte hittar informationen du söker på sidan.
Undersök om det finns något tillbehör som önskas.
Kontrollera din orderbekräftelse, om något är fel eller oklart
- kontakta oss omedelbart.
När du får dina produkter, vänligen kontrollera förpackningen för skador. Om så är fallet kontakta oss innan du skriver under för att ta emot produkter.
Läs PDF för mer detaljerad information om produkten
Retur & Reklamation
Returinstruktion
Enligt Decons kvalitetspolicy ska våra produkter levereras i rätt kvalité. Vid en reklamation ska hanteringen förlöpa så smidigt som möjligt med snabb och effektiv uppföljning gentemot kunden. Alla reklamationer är lika viktiga för oss och har alltid högsta prioritet. För att kunna göra en korrekt och snabb bedömning behöver vi så mycket information som möjligt inklusive dina kontaktuppgifter ifall vi behöver kompletterande information för efterföljande återkoppling.
Anmälan om Retur / Reklamation
Du hittar vår Retur/Reklamationsblankett på hemsidan, fyll i och skicka den till:
E-post: info@decon.se. Ange ”Reklamation” i rubriken.
- Blanketten kommer att registreras hos Decon och tilldelas ett reklamationsnummer.
- Vid behov av mer information kommer Decon kontakta angiven kontaktperson.
- Vid retur av produkt: Bifoga kopia på Retur/reklamationsblanketten i försändelsen.
- Märk försändelsen med ” Reklamation”.
- Vid fel på huvudprodukt, skicka komplett enhet (alla hjul, batteri, kablar, laddare etc.).
- Återkoppling från Decon sker via ordererkännande.
Adress för retur:
Decon Wheel AB
Södra Ekeryd 119
314 91 Hyltebruk
Retur / Reklamation
Returnera inte några produkter innan Retur/reklamationsblanketten skickats till E-post: info@decon.se. Vid retur av produkt, bifoga kopia på Retur/reklamationsblanketten och märk försändelsen med ”Reklamation”.
Innan produkten kan returneras till Decon, ber vi er kontrollera att alla
- ytor som kommit i kontakt med brukaren desinficeras enligt instruktioner i bruksanvisningen,
- produkter som returneras ska om möjligt packas om i den förpackning som de levererats i,
- produkter/artiklar som beställs eller tas emot av misstag måste returneras i originalförpackningen,
- produkter ska returneras inom 30 dagar eller enligt avtal,
- nya varor ska returneras i oanvänt skick.
Transportskada
Får du en skadad leverans från Decon, ska du inte ta emot den. Dokumentera gärna med foto. Anmälan av produkter som blivit skadade under frakt accepteras endast om vi har blivit meddelade inom 24 timmar efter leverans och när transportörens följesedel har markerats som "skadad".
Garanti
Om du vill göra ett garantianspråk, vänligen meddela oss via vår Retur/reklamationsblankett.
Decon´s produkter levereras med garanti enligt gällande avtal och omfattar funktionsfel, materialfel och tillverkningsfel som uppkommer vid normalt användande under gällande garantitid.
Garanti täcker inte:
- fel som uppstår/kan uppstå via normalt slitage.
- förslitningsdetaljer som t.ex (men inte enbart) batterier, däck/slang, bromsbelägg etc.
- fel förorsakat av bristfälligt underhåll.
- skador orsakade avsiktligt eller genom oaktsamhet.
- fel som uppkommer genom underlåtenhet att följa bruksanvisning
- fel som uppkommer genom otillåten modifiering/ombyggnad av produkten.
Vid en garantiåtgärd behöver vi få den felaktiga produkten i retur. Bifoga en kopia av Retur/ reklamationsblanketten, följesedel etc. för identifikation av reklamerad produkt. Emballera produkten väl för att skydda mot transportskador, stötar etc.
Märk försändelsen med ”Reklamation”.
Garantireparationer kan, efter godkännande från Decon, utföras av personal/tekniker utbildad av Decon. Decon har beslutsföreträde i garantifrågor.